Powiedz jak możemy Ci pomóc

dede.agency

Poznań

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak wybrać odpowiednią agencję reklamową?

Autor: dede.agency, publikacja: 2016-06-10

Żyjemy w czasach, w których coraz trudniej zaistnieć na rynku i w świadomości klientów/odbiorców bez profesjonalnej reklamy w najróżniejszych mediach - dziś to nie tylko telewizja i prasa, ale i Internet. Nikogo więc nie dziwi, że na rynku działa obecnie wiele większych i mniejszych firm zajmujących się promocją, szeroko rozumianym PR, czy reklamą w różnego typu mediach.

Zdjęcie nr 1

Każdy, kto kiedykolwiek przeczesywał Internet w poszukiwaniu tego typu usług, dobrze wie, że w gąszczu agencji interaktywnych, reklamowych, internetowych, kreatywnych czy zajmujących się web designem bardzo szybko można się zgubić. Dlatego podpowiadamy, jak wybrać odpowiednią dla siebie agencję - taką, która wesprze naszą własną działalność i poprowadzi nas do sukcesu.

Określ potrzeby

Zanim rozpoczniesz poszukiwania, zastanów się, czego właściwie oczekujesz i co jest najbardziej potrzebne Twojej firmie na obecnym etapie działalności. Dopiero startujesz z własnym biznesem, budujesz swoją markę i przydałaby Ci się kompleksowa obsługa - od projektów graficznych (logo, identyfikacja wizualna itp.), poprzez wykonanie strony internetowej, po promocję w mediach społecznościowych i innych kanałach komunikacji w sieci?

A może prowadzisz swój biznes z powodzeniem od lat, ale chciałbyś rozwinąć skrzydła i pozyskać nowych klientów, współpracowników, partnerów? Czy Twojej firmie przydałby się mały wizerunkowy lifting, czy efektowna przebudowa? Na te pytania musisz sobie przede wszystkim odpowiedzieć - nawet, jeśli trafisz na bardzo dobrą agencję, nikt nie zrobi tego za Ciebie, ponieważ nikt tak dobrze nie zna Twojej branży i firmy, jak Ty sam.

Ustal priorytety

Następnie warto - szczególnie przy ograniczonym budżecie - ustalić, na czym obecnie najbardziej nam zależy, co jest dla rozwoju firmy najważniejsze i z czym nie można zwlekać. Jeśli masz już stronę internetową, ale nie jest ona responsywna, czyli przystosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, jej przebudowa nie może czekać - obecnie blisko jedna czwarta ruchu w polskim Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych.

Zastanów się, co może poczekać, a co powinno być zrobione na wczoraj. Ten etap możesz już zrealizować razem z agencją - jest to dobry moment na sprawdzenie, jak przebiega komunikacja z wybraną przez Ciebie firmą. Jeśli po pierwszej rozmowie nie bardzo wiesz, na czym polega działalność danej agencji reklamowej i czego można się po niej spodziewać, zastanów się, czy nie lepiej współpracować z kimś, kto jest w stanie przełożyć skomplikowane teorie marketingowe na język laików i będzie w stanie rzeczywiście Ci pomóc.

Pytaj i sprawdzaj

Dzięki sieci bez większego problemu znajdziesz opinie na temat wybranej przez siebie firmy. Jeśli zupełnie nie wiesz, w którą stronę się zwrócić, posłuż się starą, sprawdzoną metodą: koniec języka za przewodnika. Szukaj na własną rękę, ale i pytaj znajomych, przyjaciół. Bardzo prawdopodobne, że ktoś miał kiedyś kontakt z którąś z agencji. Gdy doradcy zawiodą, musisz się opierać na informacjach, które udostępnia sama firma: sprawdź więc, jak długo funkcjonuje ona na rynku, jak wygląda strona internetowa agencji, czy są na niej zaprezentowane zrealizowane projekty lub czy firma chwali się opiniami swoich klientów.

Jeśli autoprezentacja danej agencji reklamowej Cię przekona, kolejnym krokiem jest budżet - sprawdź, czy stać Cię na współpracę z daną agencją i nie przejmuj się, jeśli będziesz musiał zrezygnować i szukać dalej. Po części właśnie dlatego na rynku funkcjonuje mnóstwo agencji reklamowych - każda z nich celuje w inną grupę klientów. Niektóre obsługują wielkie koncerny i najbardziej znane marki, a inne zajmują się niewielkimi, lokalnymi firmami, jeszcze inne specjalizują się w kreowaniu marek start-upów czy firm działających wyłącznie w Internecie. Znajdź agencję, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom – portfolio, którym firmy chwalą się na swoich stronach wiele powie nam o grupie docelowej danej agencji i pozwoli się zorientować, na jakie wydatki musimy się przygotować.


Opracowano:
Daniel Dura
Bezstronnie.com.pl

Reklama internetowa - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 094 Specjalistów od Kampanii Reklamowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: